جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

32- از پنجره های مختلف (1)

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ

1. راستش تابستونی دارم در مورد رشته برای ارشد تحقیق میکنم، اما تا الان نتونستم در مورد آینده شغلی این رشته ها چیزی پیدا کنم کاش یه سایت درس و حسابی بود :| سایت ها بیشتر معرفی رشته رو دارن و دروسش رو.

2. میخوام اگه بشه زبان چینی رو شروع کنم به نظرم در آینده بیشتر به دردم بخوره! حالا نمیدونم شاید باید انگلیسی رو به سطح عالی برسونم و بعد متمرکز بشم روی چینی :| به نظرم تا چند سال آینده زبان دوم دنیا بشه چینی! شاید بهتر باشه کلاس حضوری برم، خوندن به صورت خودآموز خیلی کند پیش میره البته برای من!

3. زمانی که باشگاه هستم و اینا هیجان و نمیدونم یه حس نشاط هست که به خودم میگم ادامه میدم تا دان 3 یا 4 اما وقتی یه روز میگذره یا تا یه ساعت قبل باشگاه از روی اجبار انگار میرم بخاطر رودربایستی با استادم! کاش این نیرو یا نمیدونم این اجباره باز تو دوران دانشجویی (که یه ماه دیگه شروع میشه) هم ادامه داشته باشه!

4. خیلی وقته ساعت مطالعاتیم (چه درسی چه غیردرسی) رو نمی‌نویسم یعنی از بعد کنکور! توی کارنامه کانون یه بخش داشت که نمودار پیشرفت رو نشون می‌داد من عاشق اون بخش بودم، شاید بشه بهش گفت نمودار تلاش‌ها!، همیشه می‌خواستم همچین نموداری برای بیشتر ابعاد زندگی داشتم که هر موقع می‌خواستم جا بزنم بهش نگاه کنم بگم ببین تا اینجا راه رو تونستی از این به بعدش هم میتونی و چیزی نمونده یا اینکه اگه کلاً یه مدت عقب افتادیم یادمون نره اون همه تلاش‌های گذشته رو، کلاً از اینکه بتونم تلاش هام عینی کنم و جلو باشه خوشم میاد، یا مثلاً یه زبان‌آموز برا خودش به نمودار درست کنه (توی اکسل یا هر جا) هم میتونی ازش انگیزه بگیره هم هر موقع به تلاش هاش نگاه میکنه لذت میبره. (من برای خودم این‌طور نمودار رسم کردم)

5. چند روز پیش رفتم چشم پزشک دوباره مثل پارسال گفت که بیا چشمات رو صفر کن! اما خب میدونی چشم به نظرم کل دنیای یک فرده، نمیشه ریسک کرد، قبلا از دوستم شنیدم بودم بعد لیزیک یه سری مراعات ها داره بهش گفتم گفت اینا همش جفنگیاته! بخاطر همین زیاد بهش اعتماد ندارم دوستم که اطرافیانش زیاد لیزیک کردن، میگفت عمل حداکثر 10 ثانیه طول میکشه و تا یک هفته اصلا نباید توی نور باشی باید بری داخل اتاق تاریک و تا یک ماه هم باید قطره بریزی و مراعات کنی توی گرد و خاک نباشی یا پیازی چیزی حواست بهشون باشه، تا وقتی که قرنیه چشمت جا میافته باید مراقب باشی و اینا، میگفت اگه دکتر خوبی نباشه ممکنه شماره چشمت رو زیاد تر کنه، دیدت رو تار کنه، فشار چشمت بهم بخوره و مشکلات دیگه میگفت دکتر من گفته تا 24 سالگی که قرنیه چشم ثابت میشه عمل نکنین! نمیدونم.

نظرات  (۷)

۱- آخ آخ درد من رو گفتی. من برای یک رشته مجبور شدم برم با استادم صحبت کنم. استادم کجا بود؟ ریاست یکی از ادارات :))) فکر کنم ۵ ساعت صبر کردم که تونستم باهاش ملاقات کنم ...

 

۲- به نظرم قبل از یادگیری هر چیزی نظر بقیه‌ی افرادی که اون زبان رو یاد می‌گیرن بپرس. فکر کنم خیلی بهت کمک بکنه

 

۵- یکی از آشنایان نزدیکم رفت چشماش رو لیزیک کرد. از عینک که راحت شد ولی تا یک محدوده‌ی نزدیک رو نمی‌تونه ببینه. قبلا دور رو نمی‌تونست ببینه الان خیلی نزدیک رو . خودش فکر می‌کنه به خاطر همین لیزیک هست و حالا مطمئن نیستم. ولی سوزش چشم آره هست و پیاز و این‌ها هم نباید نزدیکت باشه. ممکنه که چشمت خشک بشه و مجبور بشی از قطره اشک مصنوعی استفاده بکنی. 

من تخصصی ندارم. صرفا تجربه‌ی یکی از نزدیکانم رو گفتم ... البته این فرد مجبور بود که از گوشی‌اش هم زیاد استفاده بکنه. برای کلاس و کار و ...

پاسخ:
1. چه خوب زود شروع کردی به تحقیق و اینا، کاش یه فضا بود مثل توییتر برا معلما یاد این پستم افتادم :)
2. آره، البته پیدا کردن اینا هم آسون نیست، کاش یه رشته توییت در موردش پیدا کنم.
3. بخاطر همیناس که آدم میترسه، گاهی میگم ولش کن همین عینک خوبه ولی .... 
ممنون که گفتی :)

موافقم زبان چینی به زودی واقعا مهم میشه و من خودمم گذاشتم تو برنامه‌ام که برم سراغش و خب چون زبان خیلی جدیدی برای ماست به نظرم واقعا خود‌آموز سخته

در مورد چشم هم من خودم کلینک نور لیزیک کردم دقیقا همین مراقبتا رو داره و یه بار اونی که میخواست تو چشمم قطره بریزه حواسش نبود چراغی رو روشن کرد که نورش صاف تو چشمم بود و نمیتونم درد چشمم رو توصیف کنم :)) البته شکر خدا آسیب ندید ولی تا خود صبح گریه کردم از درد :)) ولی در مورد سن اختلاف نظر زیاده یه سریا میگن هر وقت شش ماه شماره چشم ثابت شه کافیه خیلیا میگن باید تا فلان سن صبر کرد و من بیشتر شنیدم بگن باید شماره چشم ثابت شه و سن از ۲۰ رد شده باشه خودم ۲۳ سالگی عمل کردم و شکر خدا راضیم

پاسخ:
وقتی یه جلسه زبان چینی توی یکی از سایت ها رو دیدم، کلا سیستمشون متفاوته انگار حروف الفبا ندارن مثل بقیه زبان ها.
چه خوب، میدونی چشم تمام دنیای یه آدمه بخاطر همین آسیب ببینه احساس میکنم دیگه خودم رو نمیبخشم، باید یه چشم پزشک خوب پیدا کنم حتما.

مورد سه رو خیلی زیاد تجربه کردم و حتی شده بود که ۲ ماه ورزش رو ول کنم، انتخاب درستی نبود اما خب فکر دیگه ای به ذهنم نمیرسید :/

پاسخ:
به قول استادمون میخوای رشد کنی؟ باید رنج و سختی بکشی : ) باید انگیزه های قوی تری پیدا کنم انگار.

آره زبان چینی واقعا باحاله من یه سفر رفتم چین بعد لیدرمون ادبیات زبان چینی خونده بود اونم توی بهترین دانشگاه خود چین و بعد میگفت که اینا همه چی رو به نوعی نقاشی میکنن :))))))))))))))))))))))))))))))))))))

دقیقا چشم و گوش واقعا مهمه حتی مهم تر از توانایی تکلم 

به نظرم اگه تهرانی حتما برو کلینک نور و اگه تهران نیستی هم به نظرم سعی کن بازم بیای کلینک نور فرق کلینک نور و بقیه بیمارستان‌های چشم ایران عین تفاوت یه روستای بدون اینترنت و به دور از تکنولوژی با پکنه :)))))))))))

پاسخ:
چه جالب 
و این زبان یادگرفتن رو برا ما ها که الفبا داریم سخت میکنه
حتما :)
۱۵ شهریور ۰۱ ، ۱۹:۲۰ حاج‌خانوم ⠀

سلام علیکم
به هر حال هر عملی، عوارضی داره و این شکی نیست. بعضا حتی برمی‌گرده.
و از همه مهمتر،

خود دکترهایی که ید طولایی در عمل چشم دارند، عینکی هستند.

پاسخ:
سلام، باز کامنت بعدی بیست و دو گفتن که برنگشته (دکترش مهمه)

اینو نمیدونم

رشته لیسانستون چیه؟!

خواهر من بالای ده ساله عمل کرده چشماش رو. اصلا یه ماه توو اتاق تاریک و تین حرف ها درست نیست. چندروز نور اذیتش میکرد خودش توو خونه عینک دودی میزد همین. مراقبتم که بعد هرعمل لازمه و طبیعی. عمل راحتیه به نظرم اما برای دکترش خیلی تحقیق کنید.نمره ی چشمشم برنگشته.

پاسخ:
البته فعلا دانشجوی لیسانسم علوم اجتماعی، نمیدونم توی همین کامنت ها امیر گفت انگار چشم یکی از آشنایانشون بدتر شده و اینکه مراقبه هم انگار هر پزشکی یه نسخه داره برا خودش :/

ممنون
۲۱ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۱۷ حاج‌خانوم ⠀

جهت اطلاع 

وزیر اسبق بهداشت، بالاترین تعداد جراحی چشم رو دارند. عینکی هم هستن

 

 

پاسخ:
شاید کسی رو در حد خودش نمیدونه چشمم رو زیر دستش بزاره :)