جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

قاعدتا در دانشگاه فرهنگیان کارورزی یک رو نباید تدریس کرد اما خب به پیشنهاد همکاران و معلمان عزیز و دلسوز بنا شد یه جلسه رو تدریس داشته باشم اما خب این تدریس یکم فرق میکرد ؛  معلم راهنما هم سر کلاس میبود ! 

خب از هفته قبل به معلم راهنما اطلاع دادم که هفته آینده این درس بر عهده من ؛ ایشون هم استقبال کردند و گفتند خیلی خوبه و باعث میشه که آماده تر بشی از همین الان ؛ راست هم میگفت کی حوصله داره که 2 ترم دیگه صبر کنه تا تازه وارد تدریس بشه و تجربه کسب کنه ...

طبق اون استاندارد هایی که از ترم قبل یاد گرفته بودم طرح درس نوشتم و جزوه اون درس رو آماده کردم و آماده شدم برای روز کارورزی.

روش تدریس پرسش و پاسخ و سخنرانی رو انتخاب کردم ؛ اما زیاد این تدریس ایده آلم نیست اما چه میشه کرد نه میشه از روش تدریس نمایشی استفاده کرد بخاطر اینکه مدرسه امکانات نداره مثل پروژکتور و اینکه من تنها یه جلسه تدریس داشتم و اگه کاملا کلاس به دستم بود (دبیرشون بودم) از روش تدریس معکوس استفاده میکردم ( اما برای شروع زیاد هم بد نبود)

اما تنها چیزی که میدونستم نباید انجام بدم ؛ روش تدریس معلم راهمام بود (روش تدریس سوال محور )! اصلا روش تدریس جالبی و مفیدی نیست و در طول این ترمی که من مدرسه سر اون کلاس بودم شاگردان تنها به دنبال تمام کردن کتاب و نوشتن سوالات بودند تازه این قسمت خوب ماجرا بود برخی هم که اصلا درس رو گوش نمیکردند و برخی سوالات رو از قبل نوشته بودم البته کمی هم حق دارند ! چرا ؟

روش تدریس کسل کننده ای بود ! فقط روخوانی کتاب و نوشتن سوالات و تمام!

به نظرم معلم علاوه بر روش تدریس فعال  باید در تدریسش مطالبی فراتر از کتاب درسی رو دنبال کنه و متکی به کتاب نباشه ! متاسفانه توی سیستم آموزشی ایران خیلی به کتاب متکی هستند بر خلاف سیستم ژاپن که کتاب حکم راهنما رو داره نه همه چیز رو ...

کارورزی یک هم تمام شد و من ماندم ام با تعداد زیادی دغدغه در امر آموزش و هم تربیت براساس سند تحول !

آقای سین
۳۰ آذر ۰۰ ، ۱۷:۲۰ ۴ نظر

 پادکست جالبی بود گفتم به اشتراک بزارم امیدوارم مفید باشه :) 


یا باید یه کاری رو از اول بدون نقص یا بی‌نظیر شروع کنه یا اگه از اول خوب پیش نرفت دیگه بیخیالش میشه و ولش میکنه. 
کسی که درگیر کمال طلبی هست خیلی سخت کاری رو شروع میکنه یا مدام انجام دادن کار هاشو به عقب میندازه به امید این که بهترین زمان ممکن برسه ولی همیشه بهترین زمان ممکن پیش نمیاد ؛ چون میخواد تمام جزئیات اون کار رو بدون نقص انجام بدن برای همین شروع اون کار خیلی براشون سخته! خیلی وقت ها ما فقط باید شروع کنیم و منتظر بهترین زمان ها نباشیم. 


اگه بدونن که کاری که میخوان شروع کنن با مشکلاتی رو به رو میشن که نمیتونن به بهترین نحو ممکن اونو انجام بدن اون کار رو شروع نمیکنن. 
و این فرد مدام میخواد بهترین حالت خودش باشه 

آقای سین
۰۸ آذر ۰۰ ، ۲۰:۰۹ ۲ نظر

+ عجب روزگاری شده ...

- چی شده ؟

+ هیچ کس درکم نمیکنه همین :)

 

 

پ.ن : دیالوگ این روزای من 

دریافت
حجم: 8.29 مگابایت
 

آقای سین
۰۱ آذر ۰۰ ، ۱۵:۲۴ ۴ نظر