جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

از تیر ماه پارسال (١۴٠٠) که کونگ‌فو توآ رو شروع کردم از اونجایی که استاد هنوز باشگاه نداشتند توی پارک یا بیابون (برای استقامت) تمرین میکردیم تا آبان خوب بود بعد توی یکی از تمرینات خیلی بد آسیب دیدم، دیگه چند ماهی نه میتونستم برم نه انگیزه ای داشتم بعد که استاد باشگاه راه انداختند، زنگ زدن که اگه دوست داشتی بیا، منم یه چند روز فکر کردم آخر تصمیم گرفتم دوباره شروع کنم تا همین قبل امتحانات هم تا میتونستم و درگیر دانشگاه نبودم میرفتم و توی همین مدت هم خیلی آسیب دیدم البته از من ضعیف تر هم اونجا هست اما نمیدونم چرا همش من آسیب میبینم!! ، بعد که هفته قبل رفتم دانشگاه برای ٣ امتحان فقط!  توی خوابگاه نمیدونم موضوع چی بود، اما یکی از دوستان گفت ۴ ساله دارم دفاع شخصی کار میکنم! و همون جا چند تا فن رو انجام داد، واقعا هم با یکی، دو سال نمیشه به جایی رسید، در مسیر بودن و ادامه دادن خیلی حس خوبی داره، تابستون خب پیش همین استادم از مهر که دانشگاه شروع میشه هم نمیدونم، آیا میتونم اونجا یه باشگاه خوب پیدا کنم یا قراره دوباره وقفه بیاد؟ 

از سال کنکور هم بهم میگفت بیا که باعث میشه بهتر درس بخونی و فلان اما خب حوصله نداشتم امروز یه مقاله خوندم که از اثرات ورزش میگفت: زندگی شاد تر، پر انرژی بودن، تقویت حافظه، خلاق تر شدن و مقاوم در برابر بیماری ها حالا جدای از اینها باید استمرار داشته باشم توی کارام، اینم همون تغییر یک درصدی جیمز کلیر هست دیگه، نه؟

آقای سین
۱۵ تیر ۰۱ ، ۲۱:۵۱ ۳ نظر

خب امتحانات حضوری ترم مجازی! هم تمام شد، این چند روز سخت بود بخاطر خوابگاهی بودن هیچ وقت از خوابگاه و زندگی خوابگاهی خوشم نمیومد و نمیاد :/ خداروشکر این دو سال مجازی شد و از شرش خلاص شدم،  به بهانه تموم شدن ترم های مجازی چند تا نکته ای که خیلی وقته توی دفتر یادداشتم نوشتم میزارم اینجا:

یک. خیلی درگیر کارهای غیرضروری و اضافی شدم، مثل اخبار خوندن و فیلم و سریال دیدن زیاد، فیلم های تحلیلی سیاسی و فلان که خارج از دایره شایستگی بودن، تصمیم گرفتم خیلی کمشون کنم و برای اینکار یه فعالیت دیگه جایگزین کردم و یه وبلاگ ساختم که مطالب که میخونم در دایره شایستگی هستن رو اونجا بزارم.

دو.  «شناخت»، همون طور که در این پست گفتم استاد شماره 60 خیلی روی شناخت تاکید داشت و خیلی روی ادامه تحصیل، یادمه یه بار گفت من قصدم نبود دکتری بخونم و دست روزگار منو به این سمت برد اما اگه میدونستم میخوام تا دکتری پیش برم، درس های کارشناسی رو یه طور دیگه میخوندم و همینطور الکی پاس نمیکردم، برای ترم های بیشتر حواسم باشه یادمه اوایل این ترم داشتم فکر میکردم چه خوب میشه برای دروس دانشگاه یه فایل پاور داشتم که مطالب مهمه اون درس رو مینوشتم و وقتی ترم بعد مثلا از خودم میپرسم از این درس چی یادگرفتی بتونم حداقل 2 یا 3 صفحه توضیح بدم.

سه. از اول ترم پیگیر جزوه یا کتاب باشم، دیگه زحمت ضبط کلاس ها رو سامانه نمیکشه و خودم باید انجام بدم :( این ترم برای یکی از دروس تخصصیمون جزوه نوشتم، جزوه خوبی هم شد اما اشتباهم این بود که برای خوندنش و مرور در طول ترم زیاد وقت نذاشتم، نمیدونم چرا مرور سخته برام! یا روش هاشو نمیدونم!

چهار. پروژه ها و کار عملی ها رو زود انجام ندم و صبر، حوصله و وقت بزارم براشون و مرحله به مرحله کنم و یه مدت کوتاه  انجامشون ندم چون خوب از آب در نمیاد!

پنج. در مورد کار گروهی هم نمیدونم چکار کنم، شاید بخاط کمال گرا بودنم هست اما اگه هم تفویض وظایف کنیم باز هم گروهی ها درست انجام نمیدن و باز باید خودم انجامشون بدم، و وقت زیادی ازم میگیره تصمیم گرفتم اگه بشه یا خودم انجامش بدم و کار فردی باشه، یا با غریبه باشه که باهاش رودربایستی نداشته باشم، خلاصه که از کار گروهی خوشم نمیاد :(

شش. خلاصه نویسی، این ترم برای امتحانات کتاب یا جزوه رو خلاصه کردم برخی دروس با دوستان برخی هاشون هم خودم، خیلی خوب بود هم برای مرور شب امتحان هم برای طبقه‌بندی ذهن. 

هفت. استاد شماره 4 گفتن که دفتر خاطرات داشته باشید و یادگار خوب ذهن بچه های مردم باشید.

+ کاش سرویس بلاگ، به فکر راه اندازی اپلیکیشن بود، با گوشی که خیلی خیلی سخته و بیشتر افراد اکثر اوقاتشون رو از گوشی استفاده میکنن تا سیستم!

 

آقای سین
۱۱ تیر ۰۱ ، ۲۱:۴۱