جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی منه:) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

58- قوانین قدرت در مدرسه و کلاس درس (1)

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۳۴ ب.ظ

صبح ها وقتی دارم میرم مدرسه تو ماشین پادکست یا کتاب صوتی گوش میدم، یکی از پادکست هایی که خیلی برام جالب بود: پادکست 48 قانون قدرت از رابرت گرین بود، همینطور که داشتم گوش میدادم به ذهنم رسید که این قوانین رو بنویسیم و یه مثال از مدرسه و کلاس درسم بزنم.

پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند.

قانون شماره 1: هرگز بیشتر از رئیستون ندرخشید!

همیشه بزارید بالادستی هاتون احساس برتری کنند، اگه از مقام بالادستتون باهوش ترید کاری کنین که عکس اون به نظر برسه، خودتون رو فردی بی تجربه نشان دهید، طوری که فکر کنه که به مهارت و تجربه او نیاز دارید.

استثنا: اگه مقام بالادستتون ستاره ای رو به افول است هیچ دلیلی برای ترس از خوش درخشیدن وجود ندارد، در این مورد با کمال بی رحمی بدرخشید و افولش رو تسریع کنین و بهتر از او عمل کنین.

مثال از تاریخ:  جانشین پادشاه برای اثبات خودش به پادشاه یه مجلس اشرافی و با هزینه بالا برگزار کرد، نتیجه: تبعید به منطقه ای دور افتاده! علت: مهمانی به جای اینکه باعث افتخار پادشاه شود، مایه سرشکستگی او شده بود(نشون داده بود که مجلسش از شاه اشرافی تره!) ، سرنوشت کسانی که بیشتر از بالادستی خود میدرخشتند.

مثال از مدرسه: داشتم فکر میکردم اگه یه زمانی این احساس رو مدیر مدرسه به یک معلم یا معاون داشته باشه باعث میشه که سال بعدش مدیر درخواست کنه که این معلم یا معاون رو نمیخوام و اون مجبوره بره یه مدرسه بد! (شاید بترسه که جاش رو بگیره!)

۰۳/۰۲/۱۴
Raymond