جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

51- عینک معلمی(6): آزمون و خطا یک ترم!‏

شنبه, ۹ دی ۱۴۰۲، ۰۳:۳۲ ب.ظ

به نظرم همه باید یه سری قوانینی توی زندگیشون داشته باشن، مثلا توی دفتر کاریشون یا مثل خود منم برای کلاس و تدریسم، مثلا چند روز پیش یکی از دبیرها توی دفتر که همه دانش آموزان ازش حساب میبرن داشت به یکی از دبیرای تازه‌کار می‌گفت: «اول اینکه برای خودتون قانون داشته باشین، قاطع باش (روی حرفت باش) ، خنده نکنین و اگه شوخی کنین کلاس از دست در میره، سعی کنید نمره هایی که میدین دقیق باشه، لازم شد نمیخواید زیاد باادب باشید مثلاً به دانش آموزان بگین نفهم!!!»

 حالا قوانینی که من گذاشتم:

  1. ادب و انضباط: هر بی ادبی و بی انضباطی 0.5 نمره کم میشه و پاک هم نمیشه، سر کلاس من بی ادب و بی انضباط باشین اول تذکر میدم بعد منفی میزارم بعد از کلاس میندازم بیرون و 2 نمره ازش کم میکنم.
  2. گوش دادن حین درس: موقعی که درس میدم باید ساکت باشید وقت استراحت میدم که میتومین صحبت کنین اما وقتی که گفتم ادامه درس ساکت میشین و درس.
  3. پرسش و امتحان: هر جلسه پرسش میشه آماده باشین حالا ممکنه یه جلسه یه نفر یه جلسه ده نفر، و اینکه هر سه تا نمره خوب یعنی بالای 17 یه نمره بد رو پاک میکنم.

حالا کارهایی که انجام دادم اما جواب نداد:

  • منفی انضباطی: اول سال گفتم هر منفی 1 نمره کم میشه ولی میتونین جبران کنین و منفی تون رو پاک کنین این فرصت جبران هم باعث میشد دانش آموز بعضی روزا ساکت باشه بعضی روز ها شلوغ میکرد.
  • سیستم مثبت و منفی مشارکت کلاسی: گفتم مشارکت در کلاس مثبت داره و نمره داره سوال می پرسیدم بعد جواب بدین: دانش آموز بدون اجازه جواب میداد یه سوال رو و انتظار داشت بهش مثبت بدم و همش می گفتن:  آقا مثبت بدین جواب دادم! و اینطوری نظم کلاس بهم میخورد، و اینکه گفته بودم حین درس از درس جدید سوال می پرسم و بلد نبودین منفی میزارم، اینکار رو برای توجه بیشتر دانش آموزا انجام میدادم اما جالب نبود.
  • ارائه درس توسط دانش آموز: که دانش آموزا درست ارائه نمی دادند یا اینکه آماده نبودن.
  • محترمانه اما نه زیاد جدی: همه معلم ها میگن جدی نباشی اذیت میشی باید از این هم بیشتر جدی باشم سرکلاسا.
۰۲/۱۰/۰۹
آقای سین

نظرات  (۱)

۱۰ دی ۰۲ ، ۱۸:۳۷ جهانِ هیچ

همیشه معلم‌هایی که باهامون رفاقت میکردن رو خیلی دوست داشتم ولی این رفاقت خیلی دوام نداشت چون بعضی بی‌جنبه‌ها سوءاستفاده می‌کردن و معلم تغییر رویه میداد.

پاسخ:
دقیقاً، من چقدر دلم می‌خواست با دانش آموزها رفاقت کنم اما انگار  «دانش آموز جماعت جنبه ندارد»