جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

52- عینک معلمی(7): جلسه دبیران

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

امروز زنگ نماز جلسه دبیران بود که دبیران با سابقه بالا تجربیاتشون رو در مورد اینکه چکارهایی انجام میدن که کمترین دانش آموز با نمره کم رو دارن، به این صورت که توی کلاس این معلم دانش آموز درسش خوبه اما در مورد درس‌های دیگه نه! که یه مقداریش برمی‌گرده به مدیریت معلم!  مواردی که خیلی روی اون تاکید داشتن:

- 1) سعی کنین هر جلسه، بله هر جلسه، حتی شده 2 تا سؤال از "تمام" دانش آموزان درس رو بپرسین. 

- 2) حالا وقتی که می پرسین به دانش آموزان بگین که اگه نمره شون کم شد 3 دفعه فرصت دارین نمرات شون رو جبران کنن. 

- 3) بعد حتما نمرات رو به صورت جدی ثبت کنین، که دانش آموزان بدونن نمرات ثبت میشه. 

- 4) بعد از این پرسش ها، حتما بعد از هر فصل امتحان کتبی بگیرین.

- 5) مطالب خارج از کتاب یا اضافه بر کتاب رو سعی کنین کمتر کنین و فقط سعی کنین تمرکزتون روی کتاب اصلی باشه. 

- 6) به دانش آموزان رحم نکنین! هم پرسش با جدیت هم امتحان با جدیت، سعی کنین از دانش آموزان درسخون سوال سخت بپرسین و به چالش بکشیدشون و بقیه دانش آموزان سوالات متوسط باشه. (دقیقاً تجربه دانشگاه، اون اساتیدی که خیلی ساده می‌گرفتن حرف های خوبی پشت سر استاد نمی زدن به قول معروف به دانش آموز نمیشه اعتماد کرد) 

- 7) یه حرف عجیب!  «وقتی خودتون عاشقانه درس بدین! (فکرکنم منظورش خیلی خوب درس دادن، جدی بودن و پیگیر بودنه! ) دانش آموز هم عاشقانه درس میخونه!» 

- 8) گاهی اوقات لزومی نداره توی کلاس تشر بزنی سر دانش آموز کافیه نگاه کنی؛ اگه با داد و فریاد بخوای دانش آموز رو ساکت کنی دانش آموز میگه همه زورشو زد  نتونست! با نگاهتون تنبیه کنین! 

- 9) در آخرین مرحله که دانش آموز با هیچ کدوم از روش‌ها ساکت نشد و  وقتی دانش آموز داره کلاس رو بهم می‌ریزه، بندازین بیرون و معرفی کنین به دفتر مدیریت مدرسه. 

۰۲/۱۲/۰۸
آقای سین

نظرات  (۱)

۷- نه اصلا منظورتون چیز دیگه ای نیست. فقط و فقط عشقه. یعنی واقعا از ته دلتون عاشق کاری که انجام میدید باشید. عاشق آموزش دادن باشید. یعنی کیف کنید از درسی که میدید و روش تدریستون. یعنی لذت یاد دادن رو بچشید و حالتون تو کلاس خوب باشه 

اگه واقعی و از ته دل و با عشق نباشه تو نتیجه مشخص میشه 

پاسخ:
بله درسته، یه کلاس دارم که عشق می‌کنم وقتی درس میدم بهشون و اینقدر توضیح میدم که گلوم بعد کلاس درد میگیره؛ جوری زمان میگذره که اصلا نمی‌فهمم، چرا؟ چون درسخونن، با ادبن و منظم و شلوغ نیستن اما وقتی کلاسی میرید که نه ادب دارن، نه درس میخونن و شلوغ هم هستن و به بدترین کلاس مدرسه مشهورن دیگه آدم از عشق معلمی که هیچ، از زندگی هم سیر میشه، خیلی نسل ها عوض شدن.