جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

26- بررسی اساتید (3)

يكشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۱۹ ب.ظ

از معدود اساتیدی هست که برای هر جلسه برنامه مثلا میگه جلسه فلان تاریخ این مبحث رو کار میکنیم یا جلسه جبرانی قراره این مبحث رو داشته باشیم و نظم دارِ: هیچ‌وقت دیر نکرده و اینکه مثلاً وقتی دسکتاپشو به اشتراک گذاشت هم می‌شد این نظم رو در طبقه‌بندی فایل هاش دید برخلاف اساتید دیگه ؛ و اینکه علاوه بر اینکه پروژه‌های ما در سامانه بارگذاری میشه ایشون برای خودش هم اینا رو ذخیره میکنه که نشون دهنده اهمیتشون به دانشجوها هست؛ اینکه ازیک‌طرف خیلی با صبر و حوصله درس میدن و از طرف دیگه کلاس‌هایی که کنسل میشن رو جبرانی حتماً برگزار میکنن که طبیعیه اگه بخوای با صبر و آهسته درس بدی اگه کلاستم کنسل بشه خیلی از مطالب رو نمیشه تدریس کرد.

یه حرف قشنگی که استاد اول‌ترم زد و من همیشه وقتی با این استاد دارم یادمه اینکه که گفتند:« وقتی درس میخونید سعی کنید واقعا عمیق یادش بگیرید چون حفظیات فراموش میشه و این شناخته که باقی میمونه» ؛ به خاطر همین قبل از امتحان میان‌ترم همش تأکید می‌کرد که یادشون بگیرید من نمیخوام حفظیات شما رو بسنجم من یادگیری تون رو می‌سنجم بنابراین سر جلسه امتحان خیلی دقت کنید؛ یه جلسه گفت اگه می‌خوابد ادامه تحصیل بدین نمراتتون و این مطالب رو خیلی در اولویت قرار بدین.

این ترم های مجازی باعث شده اساتید برای جلوگیری از تقلب در آزمون ها و این مسائل؛ یا آزمون های میان ترم زیاد برگزار کنند یا کنفرانس (ارائه)  هایی را به عنوان جایگزین پایان ترم مشخص کنند؛ ایشون هم قصد دارند چندین میان ترم برگزار کنند و نمرات رو بین ترم تقسیم کنند همچنین ارائه هم مشخص کردند؛ که تنوعشون قابل تحسینه.

و اولین استادی که جزوه نوشتن بعد از کلاسش (گوش کردن کلاس ضبط‌شده)  خیلی حال میده :) این‌طور بگم: کلاسش یه آرامش خاصی داره. اما خب عیب هایی هم دارند مثل نداشتن ارزشیابی آغازین و همچنین حین درس، فعال نبودن دانشجوها سر کلاس، البته سال های اول تدریسشون هست.

۰۱/۰۲/۱۱