جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

16- بررسی اساتید (2)

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰ ب.ظ

این قسمت خاطره هم داره!

ترم یک : 

استاد شماره 2 :

اوایل ترم استاد گفت که این درستون هم تئوری هست هم عملی و یه پروژه برامون تعریف کردن که باید تا آخر این ترم آماده بشه و 3 تا منع اصلی و چندین منبع فرعی ؛ ترم اول بودیم و تازه کار ! خلاصه که من هم میخواستم خیلی عالی از کار در بیاد و همش تو کتابخونه و توی سایت ها بودم ؛ اواسط ترم تعدادی از ما که برامون مهم بودش کارهامون رو نشون استاد دادیم و ایشون هم نظر دادن و ایراداتی گرفتن ؛

خلاصه که خیلی اون ترم اذیت شدم بخاطرش چون گفتم بود 8 نمره داره و حسابی براش زحمت کشیدم.

جالب اینجاست که برخی از دوستان ما هم که اصلا براشون مهم نبود و انجام ندادن و بعضی از اونها هم که شب قبل از امتحان یه نیم ساعت تا یه ساعت چند تا مطلب از نت تو ورد کپی کردن و تمام!

بعد که نمرات اومد اون کسی که اون شب کار هاش نیم ساعت تا یه ساعت شده بود و کپی کرد نمرش از ما بیشتر شده و شده 20 ! بله متوجه شدیم که استاد اصلا این کار ها براش مهم نبوده و اصلا نگاه نکرده ! (البته از ترم بعد متوجه شدیم که کلا روال انگار همینطوره ؛ و متاسف شدم برای دانشگاه فرهنگیان با این گونه اساتید)

نکات مثبت :

 حقیقتش روش تدریسش سخنرانی بود و ایده خاصی نداشت و دانشجوهاهم سر کلاس فعال نبودن.

(البته اینم بگم که این انگیزه ای که در دانشجو ها ایجاد کرد یه فریب بود و نمیشه جز نکات مثبت آوردش بخاطر اینکه نتیجه عکس داد و دانشجو رو دلسرد کرد)

نکات منفی :

1) دقیق و روشن کار پژوهشی رو بیان نکرد و باعث شده بود دانشجو ها دو سه هفته اول گیج بشن.

2) عدم پیگیری کار ها در طول ترم.

3) روش تدریس سنتی.

 

راهکار :

1. تهیه چک لیست از انتظارات با بیان نکات در مورد آنها در یک فایل و در اختیار دانشجو قرار دادن.

2. تهیه بازه زمانی برای چک کردن پرژه های به عنوان "چک اولیه"

3. استفاده از روش تدریس فعال مانند روش "یادگیری معکوس" و ارائه دانشجویان (کنفرانس).

4. و در آخر ارائه خلاصه پروژه ها در کلاس. 

۰۰/۱۰/۱۹
آقای سین

بررسی اساتید

نظرات  (۱)

از ما هم ترم اولی مقاله خواستن و 8 نمره هم داره

دیگه جون کندیم تا نوشتیم و مطمئنا نتیجه مقاله به حساب نمیاد ما اصلا مقاله نویسی از کجا بلد باشیم اخه

منتظر نتیجه‌ایم حالا :/

پاسخ:
وای :/
تازه رشته ما روش پژوهش (مقاله نویسی) از ترم 5 داشتیم و ادامش ترم 6!
رشته شما توزیع دروستون نگاه کردم روش تحقیق ترم 6 داشتین.

چه تصوری از دانشگاه فرهنگیان داشتم چی هست!!!