جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

27- توصیه استاد (2): مطالعه میان رشته ای

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۲۴ ب.ظ

تعریف من از تاریخ مطالعه گذشته برای استفاده در زمان حاله، بخاطر همین هر موقع تاریخ میخونم سعی میکنم تطبیق بدم اون شرایط رو ، اون عوامل و زمینه های اون اتفاقات رو با وضعیت الان جامعه، بخاطر همین برای این موضوعی که برای ارائه انتخاب کردم سعی کردم به همین شکل باشه چون احساس میکنم تاریخ بدون تطبیق با شرایط یه چیز بیهودس و وقت هدر دادنه، خب موضوع من بیشتر سیاسی بود و سعی کردم تطبیق بدم اون شرایط رو با الان جامعه، بعد از ارائه استاد گفتند که :« موضوع جالبی بود و در عین حال بروز ؛ نکته ای بهتون بگم: سعی کنید حوزه های مطالعاتی تون رو گسترش بدین تا مطالعات بین رشته ای تون تقویت بشه. یعنی بالفرض اگه مبانی رشته روانشناسی رو برش مسلط باشید موقعی که میرید سر کلاس به راحتی میتونید اصول و مبانی رو بکار بگیرین در کج فهمی و دیر فهمی دانش آموزان، و دانش آموزان یه سری سوالات میپرسه در درک و فهم اون سنش نیست اما سوال براش به وجود آمده ، مطالعاتتون رو گسترش بدین خیلی موفق خواهید بود در ادامه تحصیل؛ مثلا رشته ای مثل رشته تاریخ اگه موضوعاتش حالت تلفیقی نداشته باشه کهنه هست و تکراری. همه از زوایای مختلف بهش پرداختن اما اگه بین رشته ای باشه نگاه ها جدید تر میشه و علم هم کارایی بیشتری داره».

نظرات  (۲)

اساسا تاریخ اگه برای نکته برداشتن استفاده نشه یه داستان کسل کننده و گاهی رو اعصاب بیشتر نیست ولی متوجه به صورت میان رشته ای نشدم یعنی تاریخ رو با اقتصاد میکس کنیم فرضا؟ بگیم فلان دوران فلان راهکار رو برای اقتصاد پیش گرفتن و شکست خورد یا موفق شد؟ 

پاسخ:
منظورشون این بود که در کنار اینکه تاریخ یا مثلا جامعه شناسی میخونین باید یه نیم نگاهی هم به مباحث روانشناسی داشته باشین حالا به عنوان مثال برای فنون اقناع کردن و شناخت مخاطب! به نوعی مکمل هم. :)
۰۸ خرداد ۰۱ ، ۱۸:۳۷ یاسمن گلی:)

ممننن بابت نکته ای که گوشزد کردین. یادم میمونه :) 

پاسخ:
خواهش میکنم :)