جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

14- چطور گذشت!

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰ ب.ظ

نمی دونم چم شده ترم های قبل اینطوری استرس نمیگرفت منو!

با اینکه این ترم مجازیه بازم استرس گرفتم بدجور !

پریروز دوباره یاد پادکست کار عمیق بی پلاس افتادم چند ماه پیش گوش کردم بودمش و تا حدی بهش عمل کردم اما نه خوب ، دوباره 1 ساعت رو ثانیه به ثانیه نکته برداری کردم، برای چی؟

احساس میکنم روز ها همینطور میگذره و کار مفیدی انجام نمیدم به قول این پادکست یه کار عمیق!

یه جمله گفت آقای بندی به این صورت : 

رسانه ها اعتیاد آورند و اینطوری نیست که یه اشکالی تو سیستم باشه که باعث شده باشه ما معتاد تلفنمون بشیم، نه! این تلفن و شبکه های اجتماعی  اصلا طراحی شده که معتادمون کنه! چیزی که خیلیامون نمیدونیم اینه که چطوری بر این اعتیاد غلبه کنیم! و وقت و انرژی مون رو بزاریم روی هدف و کاری که برامون مهمه.

حالا فکرشو کن موضوع مقاله ای هم که انتخاب کردم برا نوشتن اعتیاد به اینترنته :/  حالا هر چند که متخصصان این حوزه رسانه میگن روزانه بیش تر از 3 ساعت استفاده از فضای مجازی اعتیاده اما خب اتفاق نظر ندارن برا این.

خلاصه کم همه مبتلاییم !

 

یه سری تکنیک ها هم گفت تلاشمو میکنم که با این پادکست ها و دوره های سواد رسانه ای یه اتفاق خوب رقم بخوره!

بعضی اوقات این ترس میاد سراغم که الان داری طلایی ترین دوران زندگیت رو چطور میگذرونی بهتر بگم جوونی چطور میگذرونی یا چطور قراره بگذرونی ! همش کار های سطحی انجام بدی؟ 

سوال "چطور باید بگذورنی" اذیتم میکنه :(

خلاصه که چند روزیه این ترس دوباره اومده سراغم و این دفعه باید یه فکر اساسی کنم :/ 

#مبتلاشدگانیم

۰۰/۱۰/۱۳
آقای سین

نظرات  (۵)

۱۴ دی ۰۰ ، ۱۹:۵۵ سما نویس

درست گفتی:مبتلا شدگانیم.

درد مشترک.

پاسخ:
خواهش 

هعی روزگار  :(
۱۶ دی ۰۰ ، ۰۰:۵۳ ... مـــیــم ...

دقیقا طراحی شده که معتاد کنه. کافیه رو دورش بیوفتی. باز خداروشکر هیچوقت بازی نریختم رو گوشیم :))) وگرنه چهاربرابر الان استفاده میکردم. 

پاسخ:
خیلی نامردن :(
۱۶ دی ۰۰ ، ۱۳:۰۹ محمدرضا عاشوری

به نظرم خوندن کتاب کار عمیق بیشتر تاثیر داره.

کتاب مینیمالیسم دیجیتال هم میگن در  مورد همین موضوعه. اونو نخوندم ولی در موردش شنیدم

پاسخ:
آره خصوصا قسمت تکنیک ها :) 
۱۶ دی ۰۰ ، ۱۴:۱۱ دختر ارغوانی

مهم نیست کاری که انجام میدی چقدر عمیقه یا سطحی چقدر بزرگه یا کوچیک

از خودت بپرس چقدر ازش لذت میبری ؟ بپرس اگه چندساله دیگه نوه هات دورت بشینن میتونی کارای امروزتو با شوق و هیجان تعریف کنی براشون و تهش بگی هعی عجب دورانی بود ؟ :)

پاسخ:
درسته باید از کار لذت برد 
انگار وسواس گرفتم به این جمله : زیاد وقت نداری (عمر) باید بیشترین بهره وری رو ازش ببری!
۱۶ دی ۰۰ ، ۱۴:۲۶ دختر ارغوانی

از باگ های مدرنیتست :) یادت میره ربات نیستی

پاسخ:
کار عمیق میفرمایند که ربات گونه کار نکنید؛ کار هایی نکنید که ربات ها هم میتونن انجامشون بدن 🤦‍♂️