جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

خدا شوخی داره با ما؟

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ب.ظ

راستش امشب بعد نماز یه لحظه فکر کردم، که ما چه قدر کم فرصت داریم...

ما همش 20 تا 40 سال ( از روزی که خودمونو شناختیم) به طور میانگین فرصت داریم برای نه صد ها سال نه هزاران سال نه میلیون ها سال نه میلیارد ها سال بلکه برای ابدیت تصمیم بگیریم...

کلمه ابدیت که خیلی از ما راحت از کنارش رد میشم خیلی سنگینه خیلی...

همش این جمله توی ذهنم میاد:

20 تا 40 سال برای ابدیت....

امشب شاید تونستم کمی درک کنم این آیه قرآن رو : آیه 2 سوره عصر :

 که واقعا انسان دستخوش زیان است.

 

تفسیر نمونه :

به طور مسلم همه انسانها در زیانند (ان الانسان لفى خسر). سرمایه هاى وجودى خود را چه بخواهند یا نخواهند از دست مى دهند، ساعات و ایام و ماه ها و سالهاى عمر به سرعت مى گذرد، نیروهاى معنوى و مادى تحلیل مى رود، و توان و قدرت کاسته مى شود.
آرى انسان ، همانند کسى است که سرمایه عظیمى در اختیار داشته باشد، و بى آنکه بخواهد هر روز بخشى از آن سرمایه ها را از او بگیرند، این طبیعت زندگى دنیا است ، طبیعت زیان کردن مداوم !

 

و باز هم .... 20 تا 40 سال برای ابدیت....

 

پ.ن : مثل یه شوخی میمونه ، نه؟

پ.ن: و همین قدر غم انگیز و پر از استرس ، نه؟

 

۰۰/۰۴/۲۰
آقای سین

نظرات  (۵)

۲۱ تیر ۰۰ ، ۰۰:۲۰ میو میوی کیوت/ من ژیگر طلای ننه عقابم بمولا (ج ح wu

هییییییی دقیقا درسته 

پاسخ:
هعی...

نمیدونم این درسته یا نه

ولی میگن که قبل این که به دنیا بیایم ازمون پرسیدن "میخواین انسان باشید ؟"

ما هم قبول کردیم /:

 

خداییش فاز اون موقع مو درک نمیکنم !

پاسخ:
دقیقا
بهش میگن عالم ذر 

خخخخ
:)
۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۳۴ یاس ارغوانی

سلام. یه وقتا خیلی وحشتناک میشه. وقتی بهش فکر میکنم ته دلم خالی میشه ولی چه میشه کرد.

پاسخ:
سلام و درود ، آره دقیقا
اینکه فرصت ها داره میگذره اونم فرصت های طلایی :(

خیلی ناامید کننده بود که.

پاسخ:
نمیدونم من این حسو دارم ...
یه حسی میگه تک تک ثانیه هام رو ازم میخوان اوجا!!! باید بهشون جواب بدم که چه کردم :(

مولانا بزرگترین گناه رو تباه کردن زندگی میدونه . اتفاقا امروز میخواستم این مطلب رو درکانالم ( تازه تاسیس)  بنویسم . و برام خیلی جالب بود که  اومدم سمت وبلاگم و شروع به خوندن مطالب دوستان کردم و به این پست رسیدم .

 

پاسخ:
بله دقیقا ، با ارزش ترین سرمایه انسان همین زمان هست :)
چه عالی
کانال با ارزشیه :))