جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

49- عینک معلمی(5): درد دل دانش آموز و همکاران

دوشنبه, ۸ آبان ۱۴۰۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ
  • دیروز توی دفتر مدرسه به چند تا از دبیران گفتم به نظرتون برای ادامه تحصیل کدوم دانشگاه برم آزاد یا پیام نور؟ یکی از همکارا گفت که چی بشه؟ آخرش هیچی نیست حداکثر بخوان به حقوقت اضافه کنن 1 میلیون هست!! همین الان به فکر یه شغل دوم باش.
  • امروز ساعت 9 مدرسه تعطیل شد، دبیران جلسه داشتن بعد از اتمام جلسه با یکی از دبیرها داشتم صحبت میکردم بحث ‏رسید سر آموزش و فروش دوره، گفت ببین تو دوره بساز مردم میخرن! بهم گفت طرف 16 سالشه دوره فتوشاپ توی ‏پیام رسانی مثل ایتا میفروشه، یا مثلا من گفتم که درس های شما که ریاضی و زیست هست میشه کلاس و دوره ‏گذاشت ولی درس هایی مثل جامعه شناسی، تاریخ و جغرافیا که نمیشه، گفت اینقدر از این دانش آموزان هستن برای ‏این درس ها حتی باورت نمیشه.‏
  • بعد از جلسه باید میرفتیم جلسه تخصصی رشته خودمون، سرگروه آموزشی، از همکارای مدرسه خودم بود و همدیگر رو میشناختیم، روز قبلش توی دفتر مدرسه در مورد ادامه تحصیل سوال پرسیدم ایشون هم اونجا بود، امروز میگفت که ما وقتی دانش آموز از ما در مورد اینکه درس بخونیم یا نه سوال میپرسه من حقیقتش رو میگم: ‎‎برا چی درس بخونم که آخرش اینطوری بشه؟ دکترا گرفتم حقوقم 9 تومنه! ولی یه کارگر توی فولاد داره 37 تومن میگیره، یکی از رفیق هام ‏سیکل داشت، دیپلم گرفت الان فولاد 35 تومن میگیره، دانش آموز وقتی اینها رو میبینه میگه دیوونه که نیستم درس بخونم، می‌گفت من تا 34 ‏سالگی درس میخوندم، رسیدم آخرش هیچی نبود‎، بعد به من اشاره کرد که آقای سین هم دیروز توی دفتر در مورد ادامه تحصیل و دکترا و هیت علمی سوال میکردی من رفتم آخرش هیچی نبود توی همین شرایط بمون تو دیگه چرا باید هزینه و زمانت رو هدر بدی؟!
  • یکی دیگه از همکارا در مورد هیئت علمی دانشگاه سوال پرسید که اون ها وضعیتشون چطوره؟ ایشون گفت که ببینید  شرایطش سخته، اول دستیار آموزشی هستی حقوق بهت نمیدن. بعد از 2 سال. بعد مصاحبه و امتحان اگه قبول بشی، تازه میشی هیئت علمی وابسته، بعد هیت علمی پیوسته و آخر اخرش میشه 20 میلیون‎! اینهمه سختی بکشی برای 20 میلیون؟ بعد میگفت یکی از آشنایان هیت علمی دانشگاه فرهنگیان میخواد از دانشگاه بیاد توی مدرسه (یعنی معلم بشه) چون حقوقش کمه 11 میلیون (چون رتبه بندی شامل دانشگاه نمیشه) ‏
  • راست میگه اصلا نمیصرفه یکی از دانش آموزام چند روز پیش توی کلاس به خودم میگفت که آقا شما الان خیلی زیاد حقوق بگیرین 10 میلیون ولی الان یه کابینت ساز ماهی 50 میلیون میگیره که حتی اسم مردم رو هم درست بلد نیست بنویسه!
۰۲/۰۸/۰۸
آقای سین

نظرات  (۱)

اینا هیچی :)) یکی از بلاگرهای خانوم که به تازگی هیئت علمی شدن گاهی تو کانال تلگرامیشون از اذیتای دانشگاه میگن و واقعا اعصاب قوی و عشق خیلی زیاد و دیوانه وار به تدریس لازمه که آدم بتونه اجازه بده بخاطر یک مقدار کم پول انقدر اعصابش رو خرد کنن :)) حقیقتا من جاش بودم اعصابم نمیکشید لفت میدادم از استادی :دی

پاسخ:
آره خیلی اعصاب قوی می‌خواد که رفتارهای مختلف رو بخوای تحمل و کنترل کنه مثلا:
1. یکی توی کلاس خوابه.
2. یکی دیگه ادا و صدا در میاره که کلاس رو بهم بریزه.
3. یکی میگه آقا میتونیم رو زمین بشینیم؟ کمرمون درد میکنه!
4. یکی بلند میشه جاشو جا به جا میکنه.
5. یکی بلند میشه میزنه توی گوش یکی دیگه و باید از کلاس بندازیش بیرون.
6. یکی کتاب نیاورده و داره با بغل دستیش صحبت میکنه باید کنترلش کنی. 
7. یکی یه صندلی دیگه گذاشته جلوش و میخواد دراز بکشه و راحت باشه!
8. اینقدر باید داد بزنی و جدی باشی که دانش آموز حواسش از کتاب و کلاس پرت نشه.
9. باید معلم حواسش باشه دانش آموز گوشی بیرون نیاره بازی کنه با فیلم بگیره.