جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

46- چالش "چشم هایم"

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۹ ب.ظ
یاسمن گلی :)
یاسمن گلی :)
 
 
 

راستش من همیشه دغدغه چشم هام رو دارم چون عینکیم و همیشه از اینکه یه روز نابینا بشم میترسم، راستش من خیلی به کارهای گرافیکی علاقه دارم کلا بیشتر اوقاتم رو با لپ‌تاپ، تبلت و گوشی میگذرونم، همونطور که گفتم به کارهای گرافیکی علاقه دارم 2 سال پیش شروع کردم اینکار ها رو با نرم افزار فتوشاپ، بعد بابت نگرانی برای چشم‌هام بعد از 3 ماه کار کردن گذاشتمش کنار، اما دوباره زمستون 1401 برای اینکه یه شغل دومی برای خودم داشته باشم رفتم سمتش و تا همین 3 هفته پیش به صورت جدی داشتم آموزش میدیدم و تمرین می‌کردم، راستش با دوستم یه برنامه 5 ساله ریختیم که به هدفمون که بازی سازی و انیمیشن‌ سازی بود برسیم... اما چه فایده :) هر روز از ترس اینکه نابینا بشم می‌خوام بزارمش کنار، هر روز به این فکر می‌کنم که آقا اینهمه کار... برو سمت کاری که کمتر درگیر لپ‌تاپ و اینا باشی...
خلاصه که نمی‌دونم چکار کنم، اما به نظر من چشم های هر آدم "دنیای" اون آدمه اگه من قرار باشه نابینا بشم دیگه انگار دنیا برام تمام شده، فکر کن فارغ از سختی هایی که داره دیگه نمیتونی عزیزانت رو ببینی... بعد از اینکه این پست رو خوندم واقعا ترسیدم.
اما میدونی بعضی اوقات این فکر میاد سراغم که بابا با این هوش مصنوعی تا چند سال دیگه حتی نابینا ها رو هم درمان می‌کنن... نمی‌دونم، اما نمیشه ریسک کرد باید بیشتر حواسم باشه؛ انگار باید علاقه ام رو کنار بزارم، چون با این کارها خیلی به چشم هایم فشار میاد :)

در آخر با آرزوی سلامت کامل یاسمن خانم و ممنونم از اینکه که منو به این چالش تامل برانگیز دعوت کرد که یک تلنگر برای من بود.

۰۲/۰۷/۲۰
آقای سین

نظرات  (۲)

۲۰ مهر ۰۲ ، ۱۷:۴۷ یاسمن گلی :)

سلام اقای سین عزیز

ممنونم از اینکه تو این چالش شرکت کردین :)

من همیشه میگم ادما هیچوقت نمیتونن بصورت کامل دست از علاقشون بکشن . فتوشاپ و انیمیشن سازی فوق العاده است . 

میتونین با رعایت و استفاده اصولی به علاقه تون ادامه بدین .

مثل هر بیست دقیقه استفاده از لپ تاپ به جای دور نگاه کنین و سعی کنین مردمک چشماتون فقط به نزدیک دیدن عادت نکنه 

امیدوارم که همیشه سلامت باشین :)

 

پاسخ:
- سلام، خواهش می‌کنم،
- دقیقا
- آره از این تکنیک بیشتر اوقات سعی می‌کنم استفاده کنم.
- همچنین شما :) 
۲۴ مهر ۰۲ ، ۲۱:۵۷ 🌺آسیــ هــ💚

والا من که فک نمیکنم هر وقت تونستن درمانی برای خودایمنی پیدا کنن من یه هوش مصنوعی و این چیزا ایمان میارم . برای کار با کامپیوتر بهتره که شیشه عینکتون رو از این بلو نمیدونم چیا بگیرین شیشه های ایتالیایی فک میکنم مناسبترن . نگران نباشین زیاد کلا عینکیا " من خودمم عینکیم " هر چندسال مخصوصا ما که با همش با کامپیوتر کار میکنیم میره بالاتر . ولی فک نمیکنم درحد کوری بشیم دیگه کوری بیماریه . ایشالا همیشه سلامت باشین . 

پاسخ:
من حتی بالاتر از بلوکات دارم، بلوکنترل سطح بالا! اما باز این استرسه برای ما عینکی ها هست:)
ممنونم همچنین شما