جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

یادگیرنده مادام العمر

جزیره من

اینجا جزیره اختصاصی آقای سین هستش :) اینجا از خاطرات دانشجویی تا خاطرات تدریس تا مطالبی که در مورد رشد و توسعه فردی هستش و برام جالبن رو مینویسم گاهی اوقات هم دلنوشته ؛)

آخرین نظرات

45-عینک معلمی(2) : تجربیات همکارانم

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

- فکر می‌کردم من فقط دانش آموز بی انضباطی رو از کلاس میندازم بیرون دیدم نه، یکی از معلم های با سابقه هم گفت یه دانش آموز رو انداختم از کلاس بیرون. (م، ت، م)

- سر کلاس پایه دوازدهمم دانش آموزا میگفتن ما اصلا درس برامون مهم نیس ما فقط اومدیم دیپلم بگیریم و خیلی بی انضباط و بی ادب بودن، یکی از دانش آموزام شماره منو پیدا کرده بود، زنگ زد که آقا، بچه ها کلاس ما کلا اینطورین، پارسال هم یه معلم داشتیم که سال اولش بود بچه ها خیلی اذیتش کردن و... تا قبل حرف این دانش آموز من اعتماد به نفسو از دست داده بودم به خودم می‌گفتم شاید من نمی‌تونم این کلاس رو کنترل کنم؟! خدا خیرش بده، البته شنیده بودم که دانش آموزا معلم های سال اول رو اذیت می‌کنن اما فراموش کرده بودم، خیلی خوشحال شدم.

- بعضی اوقات توی ذهنم میاد که دانش آموز رو اذیت نکنم من درسمو بدم و اگه کلاس از بی انضباطی منفجر شد مدیر بیاد رسیدگی کنه، چون آشنایان معلممون که بازنشسته هستن هم اینو میگن.

- مدیر توی دفتر داشت در مورد این موضوع صحبت می‌کرد: وقتی اینطور دانش آموزانی رو میبینین سعی کنین دانش آموز رو شرمنده کنین، چطوری؟ گفت که مثلا وقتی میخوای درس رو بپرسی اول از دانش آموز درسخون بپرس بعد دانش آموزان دیگه، بعد از اون دانش آموزان شلوغ کن و از اینها سوالات ساده تر بپرسین.

- خیلی برام عجیب بود: همه معلم ها قبل کلاس درس میخونن مثل دانش آموز، مثلا یکی از معلم ها گفت من سال اول می‌رفتم فیلم های آموزشی سایت آلا رو ریز به ریز جزوه می‌نوشتم بعد از روی همون ها به دانش آموزان توضیح می‌دادم و تدریس می‌کردم، کلا توی دفتر می‌بینم که معلما چقدر روز یا شب قبل مطالعه میکنن، همین معلم گفت یک یا دو سالی زحمت بکشید بعد براتون راحت میشه.

- یکی از معلمان بازنشسته که همسایمون هست می‌گفت که اگه بخوای دلسوز باشی (درس رو بده دانش آموز درسخوند یا نه دیگه مهم نیست) هم پیر میشی هم دیوونه، روز اول تدریس خیلی جدی باش، به قولی گربه رو دم حجله بکش، دانش آموز دندونتو نبینه، طوری باش انگار پروفسوری (یعنی دانشت رو بالا ببر)

- یکی از معلما توی دفتر یه حرف جالب زد: وقتی کاری شروع کردی کسی مسخرت نکرد بفهم دیر شروع کردی!

 - می‌خوام سعی کنم از سال آینده درس کار و فناوری رو بردارم یا بخش اداری و فناوری مدرسه. 

اشتباهات جلسه های قبل:

- تسلط کامل روی برخی مطالب نداشتم باید وقت بیشتری برای کلاس هام بزارم، که کامل دروس رو توضیح بدم حالا اگه وقت شد سوالات درس رو بگم نشد براشون می‌فرستم. 

۰۲/۰۷/۱۸
آقای سین

نظرات  (۳)

پیشنهاد من: 

درس رو به اندازه ظرفیت دانش آموز بدید 

لازم نیست درس بدید و رد بشید طوری که هیچی نفهمه و اهمیتی هم نده. اون درس دادن فقط گول زدن وجدان خودتونه و به هیچ دردی نمیخوره. همون قدری که دانش آموز کشش داره، به شیوه‌ای که جذاب و گیرا باشه براش، فقط همون قدر که می‌تونه بپذیره و یاد بگیره درس بدید بهش. کسی که میخواد دیپلم بگیره ۱۱ با ۲۰ چه فرقی داره براش؟ برای ۲۰ شدنشون تلاش نکنید برای انسان شدنشون تلاش کنید 

پاسخ:
آره اینو قبول دارم که برای پرورش دانش آموز هم باید تلاش کرد، ولی هیچ موفقیتی به آسونی به دست نمی‌آید دانش آموز برای حتی دیپلم هم باید تلاش کنه، اما آره منم سعی میکنم تا جایی که میشه درس رو جذاب تدریس کنم.
۱۸ مهر ۰۲ ، ۲۰:۵۴ یاسمن گلی :)

سلام دوست من .امیدوارم که حالت خوب باشه

شما به چالش چشم هایم دعوت شدین:)

برای اطلاعات بیشتر به وبلاگم سر بزنین . خوشحال میشم که تو این چالش شرکت کنین :)

پاسخ:
سلام، ممنونم برای دعوت
تا حد امکان شرکت می‌کنم :) 
۱۹ مهر ۰۲ ، ۰۰:۳۶ زری シ‌‌‌

 روز اول تدریس خیلی جدی باش، به قولی گربه رو دم حجله بکش، دانش آموز دندونتو نبینه، طوری باش انگار پروفسوری (یعنی دانشت رو بالا ببر)

 

دوتا از معلمایی که خیلی هم‌دوستشون دارم دقیق اول سال همین‌کارو انجام دادن ولی بعدش فهمیدم خیلی هم مهربونن فقط اول سال میخواستن سیس جدی خشن بگیرن 😂

پاسخ:
از تکنیک های قدیمی هستش :)